درباره معاونت پژوهشی

 

دکتر مهدخت بروجردی علوی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی 

 


تحصیلات

  • کارشناسی, زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تربیت معلم
  • کارشناسی ارشد,  ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دکتری, ارتباطات از دانشگاه آزاد اسلامی  

 


فعالیت های آموزشی

  •  ‌عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از سال 1380 تا کنون
  • تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی از سال 1375، دروس: مبانی ارتباطات انسانی، مبانی ارتباطات جمعی، تحلیل محتوای پیام های ارتباطی، روابط عمومی عملی (1) و (2)، ارتباط شفاهی و ارتباط با مطبوعات ، در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، اصول اقناع و تبلیغات سیاسی.

 


فعالیت های اجرایی

  • مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم 1392
  • مسئول روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1381 تا سال 1386
  • مشاور رسانه ای وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری از سل 1386 تا سال 1388
  • چهار دوره عضو کمیته انتخاب روابط عمومی‌های برتر
  • شش دوره عضو کمیته انتخاب بهترین نشریه دانشجویی
  • ریاست کمیته علمی همایش ملی زن و روابط عمومی 
  • عضویت در هیئت موسس مجمع مدیران کل روابط عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی

 


 

 نمونه ای از کارهای تحقیقی

  •  نظر سنجی از دانشجویان ارتباطات  دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد آموزش روزنامه نگاری (مقاله این پژوهش در کتاب گزیده مقالات سمینار مطبوعات به چاپ رسیده است)
  • چگونگی رویکرد کودکان و نوجوانان به مطبوعات (این پژوهش در کتاب سال کودک و نوجوان به چاپ رسیده است)
  • نگرش روزنامه نگاران نسبت به روابط عمومی ها (ارائه شده در جشنواره سوم انتخاب روابط عمومی برتر)
  • تحلیل محتوای خروجی تلکس های مطبوعاتی خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 1380
  • تحلیل محتوای اخبار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در سال 1382 و مقایسه آن با سال 1380 (گزارش دو پژوهش اخیر به صورت جزوه چاپ و در اختیار مقامات کشور قرار گرفته است).
  • بررسی وضعیت رضایتمندی در کارکنان شرکت مخابرات ایران
  •  بررسی نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نسبت به اداره دانشگاه (در حال چاپ)
  • تهیه و تدوین چندین جلد گزارش عملکرد برای وزارت علوم
  • تهیه و تدوین کتابی با عنوان :«سی سال آموزش عالی در ایران»

 


 

تألیف و ترجمه‌هایی

  •  تألیف کتاب «نگارش رسانه‌یی» - پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی( چاپ سوم)،
  • ترجمه کتاب «تحلیل پیامهای رسانه‌ای» - انتشارات سروش (چاپ سوم)
  •  ترجمه کتاب «ارتباطات رسانه‌یی در عمل» - دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها (چاپ اول، شهریور 90).

 


سایر فعالیت ها

  • شرکت در بیش از 15 دوره کلاس های آموزش روزنامه نگاری برای روزنامه نگاران سراسر کشور، برگزار شده در مراکز استان و شهرستان های مختلف
  • شرکت در دوره های آموزش روزنامه نگاری برای دست اندر کاران نشریات دانشجویی برگزار شده در شهرهای مختلف
  • ویرایش ادبی دو جلدی نخستین سمینار آموزش عالی در ایران، برگزار شده توسط دانشگاه علامه طباطبایی.
  • ویرایش فنی و ادبی مبانی گزارشگری تلویزیونی، چاپ مرکز تحقیقات و توسعه صدا و سیما
  • ویرایش فنی و ادبی کتاب «خبر»، چاپ پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وابسته به وزارت علوم

 


مقالات چاپ شده در نشریات داخلی

  • بروجردی علوی ، بررسی ساختار و محتوای اخبار ایرنا، پژوهش های ارتباطی،  1384
  • بروجردی علوی، ایرانی پور الهه، میزان انطباق تبلیغات بازرگانی شبکه اول سیما با دستورالعمل تبلیغاتی سازمان، مطالعات اجتماعی ایران،  1390
  • بروجردی علوی ، بررسی شیوه ها و الگوهای تبلیغاتی تاثیر گذار بر افکار عمومی، مطالعات امنیت اجتماعی، 1390
  • ساعی منصور، بروجردی علوی مهدخت، روابط عمومی سازمان های دولتی و مسائل گذار به جامعه اطلاعاتی، جامعه اطلاعاتی، 1390
  • بروجردی علوی ، علمداری مهرداد، بررسی تاثیر حمایت های دولتی بر ساختار و محتوای مطبوعات، رسانه، 1390
  • بروجردی علوی ، حداد نسرین، ارزش های اخلاقی ارائه شده در تبلیغات بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ ارتباطات، 1391
  • قاسمی حمید، تجاری فرشاد، بروجردی علوی ، امیری مریم، امامی حسین، تحلیل دیدگاه های روسای سازمان تربیت بدنی درباره مولفه های ورزشی، مدیریت ورزشی، 1391
  • کیاء علی اصغر، افخمی حسینعلی، بروجردی علوی مهدخت، رسولی محمد رضا، سعیدی رحمان، پرونده ماه: نشست: رویکردهای مدیریتی و آسیب شناسی تحقیقات روابط عمومی، کتاب ماه علوم اجتماعی،  1392
  • بروجردی علوی ، قمصریان مهدی، رابطه یادگیری سازمانی با مدیریت زمان در سازمان های رسانه ای - مطالعه ای در خبرگزاری مهر، رسانه،  1392
  • بروجردی علوی ، مقایسه تصویر زنان و مردان در صفحه حوادث مطبوعات ایران، پژوهش های انتظامی - اجتماعی زنان و خانواده، 1392
  • بروجردی علوی، حبیبی محسن، بازتاب انتخابات دومین دوره ریاست جمهوری افغانستان در مطبوعات، فصلنامه علوم اجتماعی، 1393
  • بروجردی علوی، بیگنه صفورا، آسیب شناسی اطلاع رسانی خدمات دولت در رسانه ها از منظر خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی، رسانه،  1393
  • بروجردی علوی ، تحلیل محتوای سخنان مقام معظم رهبری درباره ورزش، حرکت،  1393
  • بروجردی علوی ، فرقانی میرزامحمدمهدی، رنجبر محبوبه، الگوی شایستگی مدیران روابط عمومی با بهره مندی از رویکردهای نظری علم مدیریت و ارتباطات، مطالعات میان رشته‌ای در علوم انسانی، 1395

 


 

پایان نامه/رساله (کارشناسی ارشد)

  • بررسی محتوای اخبار مربوط به زنان در خبرگذاری ایرنا، 1383/01/30
  • روابط عمومی مطلوب از دیدگاه مدیران کل روابط عمومی وزارت خانه های دولتی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1384/12/27
  • زنان در تبلیغات مجلات، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1385/12/23
  • نظام مطلوب مطبوعاتی از دیدگاه روزنامه نگاران بنگالادش، سهیل احمد، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1386/06/27
  • بررسی تبلیغات بازرگانی شبکه یک سیما با شبکه های بی بی سی، سی ان ان و ام بی سی، پریوش خدایار، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1386/06/31
  • نقش ماهواره های عربی در توسعه عراق، ثریا خزاعی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1386/11/01
  • بررسی پوشش خبری همه پرسی قانون اساسی عراق، دانشجوی ارشد، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1386/11/20
  • نقش شبکه های ماهواره ای در توسعه عراق، ثریا خزاعی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1386/11/20
  • بررسی کارایی نظریه مکتب فرانکفورت و مکتب مطالعات فرهنگی، فرید محمد نژاد، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1387/01/01
  • بررسی نحوه نگرش روزنامه نگاران اقتصادی به مزایا و معایب پیوستن ایران به WTO، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1387/03/01
  • بررسی نحوه نگرش روزنامه نگاران اقتصادی و اقتصاددانان به WTD، شراره عزیزی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1387/04/01
  • نقش مطبوعات در ارتقای احساس امنیت اجتماعی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1388/11/28
  • بازنمایی زنان در تبلیغات تجاری تلوزیون، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1388/12/10
  • میزان انطباق تبلیغات بازرگانی شبکه اول ...، الهه ایرانی پور، 1389/01/01
  • نقش و جایگاه روابط عمومی از دید مدیران، محمد اسکندری، 1389/01/01
  • بازنمایی زنان در تبلیغات تجاری تلویزیونی، منا حسن زاده، 1389/01/01
  • تحلیل محتوای فصل روش شناسی پایان نامه های ارشد، اکرم اسداللهی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/04/28
  • نظریه های هنجاری مطبوعاتی در کلام امام خمینی و مقام معظم رهبری، زهره علی عسگری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/06/23
  • نظریه های هنجاری در کلام حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/06/23
  • بررسی تاثیر حمایت های دولتی بر ساختار و محتوای مطبوعات، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/06/30
  • بازنمایی زنان در نشریات زن نگار، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/06/31
  • بازنمایی زنان در نشریات زن نگار 1320-1289، فاطمه عزیزی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/06/31
  • بررسی تطبیقی اخبار مجرمانه صفحه حوادث، 1389/10/01
  • بازتاب رویدادهای جهان در اخبار خارجی تلویزیون، زینب خورشیدی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/11/06
  • بازتاب رویداد های جهان در اخبار خارجی تلوزیون، زینب خورشیدی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/11/06
  • مقایسه دیدگاه های مدیران نهاد های...، محمد اسکندری، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/11/11
  • انطباق تبلیغات بازرگانی صدا و سیما با دستورالعمل صدا و سیما، الهه ایرانی پور، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/11/12
  • تحلیل محتوای طرح حجاب و عفاف در خبرگزاری ها، آمنه حقیقی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1389/12/24
  • روابط عمومئ الکترونیک تکریم ارباب رجوع، محمد اکبری، 1390/01/01
  • بررسی ظرفیت های روابط عمومی الکترونیک، محمد اکبری، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/04/06
  • مقایسه بازنمایی خانواده در سینمای سه دهه بعد از انقلاب اسلامی، رضوان اناری، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/06/26
  • بازنمایی الگوی سبک زندگی در سریال های تلوزیون، کیوان لطفی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/06/27
  • بازتاب انتخابات دومین دوره ریاست جمهوری افغانستان...، مصطفی حبیبی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/10/12
  • تصویر سلامت در مطبوعات، احمدی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/11/09
  • برجسته سازی مطبوعات و رسانه های نوین در شکل دهی افکار عمومی، فاطمه استیری، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/11/10
  • نقش برجسته سازی مطبوعات و رسانه های نوین در شکل .. افکار عمومی دانشجویان، فاطمه اتیدی، 1390/11/10
  • بازنمایی طبقه متوسط در فیلم های سینمایی بعد از انقلاب، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/11/12
  • مقایسه بازتاب اشغال افغانستان توسط آمریکا و شوروی در کیهان و اطلاعات، مژده ملازاده، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/11/12
  • ارائه طرح واره مناسب جهت پخش موسیقی از رادیو پیام از دیدگاه تهیه کنندگان و کارشناسان موسیقی، مرضیه طبرستان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/11/12
  • بررسی کتاب های فارسی و تعلیمات اجتماعی مقطع ابتدایی از نظر کاربرد نشانگان...، فاطمه ارجمند فر، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/11/12
  • بازنمایی طبقه متوسط در فیلمهای سینمایی پس از انقلاب با تاکید بر سه دوره، ملیحه خیرخواه، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1390/11/12
  • بررسی الگوی کارآمد رسانه ای، فاطمه الحسینی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1391/06/03
  • بررسی مقایسه ای الگوی کارآمد رسانه ای برنامه های دینی از منظر کارشناسان، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1391/06/27
  • نحوه برجسته سازی بیداری اسلامی در مطبوعات ایران، فاطمه پیرهادی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1391/06/28
  • نحوه برجسته سازی بیداری اسلامی، فاطمه پیرهادی، 1391/06/28
  • نقش رادیوهای برون مرزی، عبدالرحمان سکندری، 1391/06/29
  • تحلیل محتوای اخبارسیمای ...، ابوالحسن شیرمحمدی، 1391/11/09
  • تحلیل محتوای اخبارسیمای گلستان، 1391/11/09
  • تبلیغات بازرگانی و حقوق شهروندی، زهرا جعفری، 1391/11/14
  • روابط خانوادگی از منظر قرآن کریم با تاکید بر تفسیر المیزان، خانم رزمیان، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1392/11/08
  • دوانگاری سخنرانی های نمایندگان ایران در سازمان ملل(دو دوره اصلاحات و اصول گرایی)، فاطمه جمال پور، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1392/11/09
  • بازنمایی ارزش های مورد تاکید در برنامه کودک شبکه 2 سیما، مریم صدیق، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1392/11/12
  • آموزش سواد رسانه ای در فضای مجازی (مقایسه وب سایت های سواد رسانه ای ایران و مدیا اسمارتس کانادا)، حسنیه سادات شبیری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1392/11/29
  • علل گرایش دانشجویان به شبکه های تلویزیونی داخلی و خارجی (دانشجویان انشگاه های شهر تهران)، شکوفه عباسی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1392/11/30
  • روزنامه نگاری علم در ایران، فاطمه بنیادی، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1393/03/12
  • بررسی وضعیت سواد رسانه ای کارگزاران روابط عمومی ادارات سطح شهر کرمانشاه، سید عمار عزیزی، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1393/03/24
  • جایگاه حقوق و مسئولیتهای اجتماعی روزنامه نگار در روزنامه نگاری امروز ایران، مهدیه شکری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1393/11/28
  • جایگاه حقوق و مسئولیتهای اجتماعی روزنامه نگار در روزنامه نگاری امروز ایران، مهدیه شکری، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1393/11/28
  • نقش آموزش دانشگاهی در تامین نیازهای حرفه روابط عمومی (سنجش نگرش کارشناسان روابط عمومی های سازمانهای دولتی در شهر تهران)، هاجر موسیوند، کاربردی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1394/10/29
  • بازنمایی اقلیت قومی-مذهبی در سینمای معناگرای ایران، سامان اسمعیلی آذر، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1395/06/28

 


پایان نامه/رساله (PhD)

  • آسیب شناسی روابط عمومی سازمان های دولتی، اسماعیل قدیمی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1387/01/01
  • آسیب شناسی کارکردهای مطلوب روابط عمومی در ایران، درون دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، 1387/06/01