اشتیاق افراد را به سمت رشتههای مهارتی سوق دهیم
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: اشتیاق فوقالعاده افراد به مناصب دولتی زیاد است و باید این اشتیاق را به سمت فراگیری آموزشهای مهارتی و مورد نیاز صنعت و جامعه سوق داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمیکاربردی لرستان، با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی ، سرپرست دفتر نوآوری، فناوری و تجاریسازی دانشگاه، معاون عمرانی استانداری لرستان، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی، مراسم تکریم و معارفه سرپرست واحد استانی لرستان برگزار شد.
در این مراسم، دکتر علی صدر هدف از تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی را تقویت کارآفرینی و ایجاد اشتغال برشمرد و با بیان اینکه ۷۰ تا ۷۵ درصد از دانشآموختگان این دانشگاه متناسب با رشته تحصیلی خود به اشتغال پایدار دسترسی پیدا میکنند افزود: مدرکگرایی در جامعه وجود دارد و البته بخشی از آن به عملکرد ما در سیاستهای ارتقای شغلی جاری در دستگاهها و سازمانها باز میگردد که این رویه بر پایه مدرک بنا شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه مراکز آموزش علمیکاربردی مجری برنامههای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هستند گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه سیاستگذاری و نظارت بر امورات محوله را برعهده دارد و باید این نظارتها در حد اعلی به انجام برسد.
دکتر صدر با تاکید بر اینکه نیازهای شغلی، آموزش و صلاحیت حرفهای سه ضلع مثلث مختلف تحقق اشتغال پایدار هستند، افزود: سنجش صلاحیت افراد آموزش دیده برای احراز مشاغل ضروری است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان لرستان، نیاز است از ظرفیت کمنظیر بخش گردشگری، معادن و کشاورزی این استان در راستای اشتغال پایدار حداکثر استفاده را کرد.
وی بر راهاندازی مجدد مراکز آموزش علمی کاربردی جهادکشاورزی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت اعضای هیات علمی و امکانات بیمانند این وزارتخانه در راستای ارائه آموزشهای مهارتی بهره برد و پیگیر رشتههای حوزه کشاورزی، سنگهای تزیینی و ژئوتوریسم در استان لرستان بود.
وی با بیان اینکه ۱۲۵ رشته تحصیلی مرتبط و همسو با مشاغل مورد نیاز آینده کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی تصویب شده است ، افزود: امید است با آیندهپژوهی و رصد نیازهای شغلی بازار کار که به خوبی در دانشگاه دنبال میشود، اشتیاق متقاضیان تحصیل در دانشگاه از این طریق به سمت کارآفرینی و اشتغال مولد سوق داده شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی بر توسعه مراکز رشد، خانههای خلاق و مراکز نوآوری در این دانشگاه تاکید کرد و ادامه داد: جوانان خلاق و نوآور در این مراکز همراه با مدرسان و مشاوران مجرب گردهم جمع میشوند تا با حمایت از آنان ایدههای قابل اجرا به محصولات خلاقانه و فناورانه تبدیل شوند.
در ابتدای این مراسم ، دکتر جعفری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار در استان نیازمند تربیت نیروهای مهارتی هستیم که این امر از وظایف اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی واحد استانی نیازمند ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و دانشجویی است، افزود: مطالعه و امکانسنجی برای ایجاد مراکز جدید متناسب با ظرفیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان ضروری است تا در تربیت نیروی مهارتی مورد نیاز لرستان اثرگذار باشیم.
نشست با روسا و کارشناسان پژوهش و فناوری مراکز آموزش علمیکاربردی استان لرستان و بازدید از صنایع یخچالسازی خرمآباد از دیگر برنامههای سفر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به استان لرستان بود.