مرکز نوآوری و خانه خلاق مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تهران افتتاح شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی دکتر فضلالله لک، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تهران که در مساحتی قریب به 500 مترمربع به منظور پشتیبانی و حمایت از تیمهای نوآور و خلاق عرصه ساخت و تولید راهاندازی شد عنوان کرد: ما با گسترش مراکز نوآوری و کارآفرینی و خصوصاً دفاتر کاریابی تخصصی در تلاش هستیم از اقتصاد آموزشی به اقتصاد مهارتی برسیم و نقش پر رنگتری در زیستبوم ملی اشتغال کشور ایفا نماییم، چراکه آموزشهای دانشگاهی باید پاسخگوی نیاز واقعی صنایع و مشاغل باشد.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم از طریق مراکز نوآوری و کارآفرینی، زمینه خلق نوآوریها و شناسایی استعدادها را در میان جامعه دانشجویی فراهم کنیم. ما معتقدیم که باید از اقتصاد آموزشی به اقتصاد مهارتی برسیم. یکی از راههای رسیدن به چنین هدفی این است که بتوانیم مهارتآموزی را در مراکز خود به بهترین شکل انجام دهیم. راه دیگر نیز ایجاد همین مراکز نوآوری و خانههای خلاق است. ایدههای جدید باید در این مراکز مطرح و روی آن کار شود و به یک محصول تبدیل شده و در نهایت هم تجاریسازی شود. به دنبال این هستیم که پیوندی بین انجمنهای علمی دانشجویی و مراکز نوآوری ایجاد شود تا دانشجویان در حین تحصیل وارد عرصه اشتغال و نوآوری شغلی شوند.
وی تأکید کرد: در این راستا طرحهایی را در دانشگاه دنبال میکنیم که یکی از آنها طرح آموزش برای اشتغال دانشجویان و دانشآموختگان یا همان طرح آباد است. در این طرح به دنبال آموزش مهارت به دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاه های کشور هستیم.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ادامه داد: مراکز آموزش علمی-کاربردی با شرط تضمین اشتغال کار میکنند و ما توانستیم در مهرماه، شش هزار فرصت شغلی با کد رشته- محل تضمین شغل ایجاد کنیم. انشاءالله در بهمن ماه هم حدود دو هزار و ۷۰۰ کد رشته محلی که دارای تضمین شغل است، ایجاد کنیم.
علیرضا محجوب، دبیرکل تشکیلات خانه کارگر نیز در این مراسم ابراز داشت: برای ایجاد خلاقیت باید توانایی و دانایی داشته باشیم. حمایت از خلاقیت مهمتر از خود خلاقیت است و ما باید بتوانیم در این راه حامیان بسیاری جمع کنیم.
دبیرکل تشکیلات خانه کارگر در پایان افزود: خلاقیت دستوری نیست و باید خودجوش باشد و از طرفی راه باید برای بروز خلاقیت باز باشد، یادآور شد: رویکرد ما این است که از اقتصادمحوری در آموزش بیرون رفته و به سمت خلاقیت، نوآوری و تجاریسازی دستاوردها و محصولات دانش بنیان و صنایع خلاق برویم.